środa, 11 maja 2016

Playlist for the dead

Playlist for the dead Michelle Falkoff

Przychodzisz rano do kumpla i okazuje się, że nie żyje. Coś się stało po wczorajszej imprezie. Zostawił tylko playlistę z dołączoną kartką:

Dla Sama
- posłuchaj, a zrozumiesz.



Jak po tym szoku poskładać historię swego przyjaciela? Jak z kolejnych piosenek i własnych wspomnień dojść do prawdy o tym, co działo się w jego życiu? I w twoim własnym życiu - bo okazuje się, że nic nie wydarza się przypadkiem. Nic nie jest obok ciebie. Odtwarzając jego historię, zmieniasz też swoją - bo w twoim życiu pojawia się pewna zagadkowa dziewczyna.

Szczera, bolesna i fascynująca opowieść o stracie, gniewie i wyrastaniu z przyjaźni, która zawsze nas określała; o trudnym procesie tworzenia siebie na nowo; o znajdowaniu nadziei, gdy wydawałoby się, że przepadła na zawsze; o miłości, która zawsze tli się gdzieś w sercu.




Cóż mogę powiedzieć, książka ta delikatnie mnie zdziwiła. Po tytule, rzecz jasna domyśliłam się, że będzie ona dotyczyć tematyki śmierci. Ja jednak jestem osobą, która zazwyczaj nie czyta opisów z tyłu książki, dlatego też nie wiedziałam, kto odszedł z tego świata. 

Czytając miałam delikatne wrażenie, iż jest to trochę podobne do Papierowych miast, chociaż w sumie ten sam był tylko jeden motyw - szukania po wskazówkach. Główny bohater znajduje martwego przyjaciela rano w łóżku, na jego biurku leży pendrive z liścikiem. Jest on tajemniczy, i sam Sam (główny bohater) nie ma pojęcia o co chodzi. Przez resztę książki próbuje dociec, co kierowało jego przyjacielem i dlaczego odebrał sobie życie. Robi to poprzez wsłuchiwanie się w teksty piosenek i próbach łączenia ich z poszczególnymi zdarzeniami.




Na początku każdego rozdziału mamy podaną piosenkę. Dzięki temu sami możemy wejść w świat bohaterów i razem z Samem doszukiwać się informacji w utworach zawartych w playliście Hayden'a.





Książkę połknęłam w kilka dni, naprawdę bardzo mnie wciągnęła. Myślę, że jest warta przeczytania. Polecam ją każdemu!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz